Un mod prin care să vedem diferența dintre noi (vegetarieni, vegani, susținători ai animalelor…) și restul populației în termeni de renumitul model al “difuziei a inovării”, care încearcă să explice rata la care ideile noi și tehnologia se răspândește într-o anumită populație.
Să luăm de exemplu un smartphone, și să ne uităm la curba inovației ca să vedem unde ne situăm. Dacă ai luat un smartphone anul acesta, probabil aparții categoriei de “majoritate târzie” (sau chiar “întârziați”): oamenii care (în această zonă în mod particular) sunt lenți în a alege ceva nou și așteaptă până când suficienți alții au făcut-o deja. Dacă ai luat un smartphone acum mai mulți ani, ai fost printre inovatori sau primii utilizatori.
Ca vegetarieni, vegani, sau susținători ai drepturilor animalelor, suntem cu toții parte a “inovatorilor” (poți să fii în categoria inovatorilor în ceea ce privește smartphone-urile dar în același timp în majoritatea târzie în ceea ce privește alimente noi, de exemplu). Aceste categorii diferite de oamenii au motivații și îngrijorări diferite legate de a încerca ceva nou, și ar fi o greșeală să crezi că putem să îmbarcăm majoritatea târzie cu aceleași argumente care i-au convins pe inovatori sau pe primii utilizatori.
Mulți oameni, de exemplu, au o dorință grozavă de a fi văzuți drept oameni “normali”. În alegerile lor alimentare, nu vor să fie percepuți drept cei care deviază de la normă. Conform studiului făcut de Faunalytics despre foști vegetarieni și vegani, 63% din ei au spus că nu le-a plăcut că dieta lor i-a făcut să iasă din tiparul mulțimii. Unii vor aștepta până când e “în siguranță” să treacă la o altă dietă (sau alt produs). Ca vegetarian sau vegan, s-ar putea să ai câteva experiențe unde e cu adevărat inconfortabil să fii conștient de aceste genuri de diferențe.
Reumitul marketer Seth Godin a spus în felul următor: “Greșeala pe care vânzătorii de idei o fac este că își aduc franjurile de idei către oameni cărora nu le plac în loc să își acorde timp să își croiască calea către progres.” Totuși, o altă cale să ataci asta este să încerci să abordezi majoritatea oamnilor cu un mesaj mult mai simplu – de exemplu: să le propui să încerce Meatless Monday (Lunea fără carne).
Suntem adesea predispuși să credem că vom convinge oameni cu argumentele care au însemnat ceva pentru noi. Adesea, credem că un argument are atât de mult sens încât ceilalți nu pot decât să urmeze. Dar alți oameni s-ar putea să nu fie deloc foarte interesați de argumentele raționale. În special când vine vorba de mâncare – și mai mult: la carne – oamenii pot să se comporte total irațional. Se vor da la o parte din calea lor, vor ignora tot felul de atenționări ca să continue să mănânce ceea ce adoră, ceea ce au adorat încă din copilărie și ceea ce asociază cu momente frumoase alături de familie.
Articol original publicat de Toboas Leenaert pe: http://veganstrategist.org/2016/08/02/vegans-are-innovators-but-not-everyone-is/
Comenteaza