Raport Activitate 2020
Evenimente de promovare a stilului de viață vegan
În contexul pandemiei am fost nevoiți să anulăm evenimentele cu public programate pentru 2020. Am conștientizat, însă, cât de important este să rămânem alături de mediul ONG. Am continuat să ne arătăm susținerea față de business-urile vegane, cu atât mai mult cu cât activitatea tuturor a fost afectată în această perioadă. Am decis să ne manifestăm solidaritatea organizând două evenimente în mediul online. Evenimente care au adus laolaltă în mediul virtual atât organizațiile non-profit, cât și câteva afaceri vegane/cu produse vegane.
Reach-ul total al celor două evenimente: 38,659 persoane.
A promovat timp de 2 săptămâni 31 de business-uri cu produse vegane. În plus, am susținut 8 ONG-uri prin redirecționarea a 5-15% din încasările realizate în acest interval. ONG-urile susținute astfel au fost: Visul Luanei, Spirit Animals Sanctuary, Red Panda, Nima Sanctuary, Cafeneaua Miau, Tac-Medicină Veterinară Socială, Center of Hope și Sache Vet Clinic.
A promovat timp de o lună 7 business-uri cu produse vegane. A contribuit astfel la strângerea a 8,801 RON în cadrul strângerii de fonduri pentru Sanctuarul Nima.
Cursuri de bucătărie vegană și de nutriție bazată pe plante
Colaborarea noastră cu școala internațională de management al ospitalității – ICEP Hotel School, a continuat în 2020 și a devenit chiar mai fructuoasă. Cursurilor de bucătărie vegană ținute de către colegul nostru, chef Cătălin Florea, li s-au adăugat, în octombrie, cursurile de nutriție vegană ținute viitorilor bucătari de către colega noastră, Alexandra Corbu.
Considerăm extrem de importantă colaborarea cu zona HoReCa întrucât ne dorim ca preparatele vegane delicioase și adecvate nutrițional să ajungă în întreg lanțul de hoteluri și restaurante din România. Ne dorim totodată ca gradul de conștientizare a beneficiilor preparatelor vegetale, dar și a motivațiilor celor care aleg un stil de viață bazat pe plante, să crească. Din fericire, vedem astăzi mai multă deschidere decât oricând din partea reprezentanților acestui domeniu. Ceea ce ne încurajează să continuăm și să găsim chiar noi parteneri în această direcție în 2021.
Consiliere marketing și servicii de promovare Naturli’
2020 a adus pentru noi și primul contract de consiliere și promovare cu brandul danez, 100% vegetal, Naturli’. Această colaborare ne-a încurajat să ne extindem aria de competență. Am realizat 3 reclame (video) pentru paginile de social media ale Naturli’. Acestea pot fi vizionate și pe paginile noastre. Astfel, am pus bazele unui departament dedicat promovării veganismului prin videografie. Pentru 2021 ne propunem să mergem și mai departe. Vom crea conținut video pentru canalul de YouTube.
Campanie de Outreach Guvernamental
Tot în 2020 am început, alături de partenerii noștri – Agent Green și Animals International România, o campanie de outreach. Am contactat Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Ministerul Educației.
Propunerea noastră a venit în contextul în care o secțiune semnificativă a pactului ecologic european Green New Deal vizează tranziția către un sistem alimentar sustenabil. Sistemele alimentare au potențialul de a combate criza climatică. Cum? Prin reducerea emisiile de gaze cu efect de seră și a poluării și prin utilizarea eficientă a resurselor. Beneficiile unui astfel de sistem merg însă mai departe de cele ecologice, atingând sfera sănătății publice și cea a bunăstării animalelor. Nu în ultimul rând, acest proces va avea un impact financiar notabil și poate fi o oportunitate ce merită explorată de către autoritățile noastre.
Pentru ca această tranziție să aibă loc, Guvernul României trebuie să identifice necesitățile, obiectivele de dezvoltare și strategiile cele mai bune pentru a obține rezultate concrete începând cu cel mai scurt termen. Campania de outreach a fost primul nostru pas făcut în direcția unei colaborări care să faciliteze această tranziție, și a fost urmat de lansarea în 2021 a campaniei „Tranziție justă către o alimentație sustenabilă”, despre care puteți afla mai multe aici:
Campanie de conștientizare a beneficiilor unei alimentații vegane
În luna mai a anului trecut am demarat o campanie de informare și de conștientizare a beneficiilor unei alimentații vegane. Această campanie s-a derulat în mediul online și a inclus 9 articole (disponibile pe website-ul nostru) pe teme de nutriție:
Dieta vegană: Mituri despre nutrienți
Informații nutriționale – Colagen
Informații nutriționale – Micronutrienți: Calciu
Informații nutriționale – Carbohidrații
Informații nutriționale – Grăsimi bune
Informații nutriționale – Proteine
Semințele de dovleac și beneficiile lor
Campanie de reducere a risipei alimentare
Anul trecut am colaborat și cu compania Inedit pentru a dona peste 30,000 produse vegetale persoanelor care se află în situații vulnerabile, precum și câtorva ONG-uri din zona protecției animalelor. Am colaborat în acest sens cu Adra România, o organizație non-profit care lucrează în favoarea persoanelor care se confruntă cu sărăcia sau care se află în situații vulnerabile. Angajamentul nostru față de combaterea risipei alimentare ne-a determinat și să devenim parte, în 2021, din grupul de lucru pe Risipă Alimentară în cadrul Coaliției România Sustenabilă.
Mai multe informații despre grupul de lucru găsiți aici.
Participarea, în calitate de co-producători, la realizarea și promovarea documentarului Natura Umană
Ne bucurăm că am putut să ne arătăm susținerea față de realizarea primului documentar românesc care explorează relația dintre om, animale și natură. Natura Umană a avut premiera pe 28 martie, 2021, și poate fi vizionat de către oricine, gratuit, pe canalul de YouTube.