“Este o bomba cu ceas de tip demografic”: Fermele de lactate sunt in criza deoarece tinerii refuza laptele pentru ca profesionisti in domeniul sanatatii “il trateaza ca pe un inamic”
- Consumul de produse lactate a scazut in randul tinerilor
- O noua campanie de tipul “trei pe zi” urmeaza sa fie lansata pentru a promova beneficiile nutritionale ale laptelui, untului si branzei
- Avertismentul a fost dat de catre David Dobbin, sef executiv al “United Dairy Farmers”
- El a afirmat ca profesionistii in materie de sanatate sunt in mare parte de vina pentru aceasta descrestere ampla si brusca
Producatorii de lactate din Marea Britanie intampina o criza cauzata de diminuarea cererii- deoarece experti in materie de sanatate trateaza laptele si produsele lactate ca “pe niste inamici”, a evidentiat un expert.
Dvid Dobin, sef executiv al “United Dairy Farmers”- o grupare formata din mai multi producatori ce lucreaza impreuna- a afirmat ca generatia tanara consuma cu mult mai putin lapte decat parintii sau bunicii lor.
A spus ca o campanie de tipul “trei pe zi” va fi lansata pentru a promova beneficiile nutritionale ale produselor lactate intr-o incercare de a inversa acest proces.
Tinerii evita laptele, untul si branza deoarece acestea au fost tratate ca “niste inamici” de catre profesionistii in domeniul sanatatii, un sef al industriei a avertizat.
Vorbind la “Federatia Europeana a Stiintei Animalelor”, la o conferinta tinuta in Belfast,in cadrul rapoartelor “Farmers Weekly” , a spus: “In trecut, copii consumau multe produse lactate, dar copii din ziua de azi, copii si adolescentii nu il consuma in mod special.”
“Este o bomba cu ceas de tip demografic. Daca nu actionam rapid in vederea solutionarii acestei situatii, atunci riscam sa ne aflam in fata unei scaderi in cerere a produselor lactate.”
Si a mai adaugat: “Problema cu care ne confruntam este ca exista anumiti experti in materie de sanatate care privesc lactatele ca pe inamici.”
Mai putini tineri consuma produse lactate, s-a anuntat la o conferinta in Belfast.
O campanie de tipul “trei pe zi”pentru a promova produsele lactate este setata pentru a fi lansata.
“Daca le putem castiga consumatorilor inimile si mintile, atunci asta va crea obiceiuri de lunga durata pentru consumul de lactate” – David Dobbin
“Oamenii asociaza in mod eronat produsele lactate cu ceva rau pentru ei datorita continutului de grasimi, fara a lua in considerare si celelalte beneficii nutritionale pe care le ofera. Trebuie sa infirmam asta.”
Noua campanie de a promova consumul de lactate este lansata de “Global Dairy Platform”, care lucreaza pentru a promova industria lactata in jurul lumii.
Industria lactatelor trebuie sa lupte impotriva scaderii cererii, li s-a spus producatorilor.
In ciuda grijilor legate de cerere, domnul Dobbin a spus ca producatorii au potentialul de a creste productia cu 2.5 la suta pe an.
A afirmat ca o piedica pe care industria trebuie sa o depaseasca este sa se asigure ca preturile sunt constante, pentru a mentine o anumita stabilitate.
“Daca putem sa le castigam consumatorilor mintile si inimile, atunci, asta va crea obiceiuri de lunga durata legate de consumul de produse lactate.” le-a spus delegatilor.
Sursa: thedailymail.co.uk
Comenteaza